Over deze module
Hoe verdient je bedrijf nu zijn geld? Weet je wat je klant wilt? Wat zijn je belangrijkste ‘assets’? En hoe zorg je er voor dat je als bedrijf ook in de toekomst winstgevend blijft? Welke uitdagingen en kansen doen zich er voor op de markt? Hoe is innovatie nu geregeld in je bedrijf? Zijn het toevalstreffers of ligt er een structuur onder? Zijn er partnerships die je concurrentiepositie versterken? Hoe staat het bedrijf er financieel gezien voor? Hoe kom je aan relevante (markt)informatie en hoe structureer je deze om tot inzichten te komen? En welke strategische aanbevelingen zou je kunnen doen?
Deze 8-weekse module daagt je uit om (meer) strategisch te denken en met brede, toekomstgerichte blik zowel binnen als buiten je bedrijf te kijken om zo maximaal voorbereid te zijn op het nu én de toekomst. Je gaat aan de slag met opdrachten voor je eigen organisatie. Waar nodig ga je ook het gesprek aan met (senior) management om input voor opdrachten te krijgen. Na het volgen van deze module ben je geroeid als sparringspartner voor senior management en directie. Je bent nog beter in staat bent om de bedrijfsstrategie te vertalen naar afdelingsdoelstellingen, wat automatisch bijdraagt aan de verdere groei van het bedrijf én jezelf
Hoe ziet het verloop van het traject eruit?
- Hoofdstuk Marktonderzoek 2 weken
- Hoofdstuk Business Modellen 2 weken
- Hoofdstuk Innovatie 2 weken
- Hoofdstuk Finance for non-finacials 2 weken